Huisvesting

De Arjen Roelofsskoalle staat midden in het dorp Hijum aan het Leijesterpaed 4 en is een landelijk gelegen dorpsschool. De school is gehuisvest in een modern, ruim en rolstoeltoegankelijk gebouw.

Het schoolplein grenst aan de speeltuin, waar bij goed weer ook flink gebruik van wordt gemaakt!

Onze school heeft 4 lokalen, waarvan er 1 wordt gebruikt door de peuterspeelzaal. Ook is er een ruime centrale hal waar (ouder)bijeenkomsten kunnen worden gehouden.

Omdat wij het continurooster hebben wordt deze hal ook gebruikt als gezamenlijke eetgelegenheid. Verder beschikt de school over een directie-, ib-, personeelskamer en kopieerruimte. Op de bovenverdieping bevindt zich een handenarbeid ruimte en een bergzolder.

Voor de bewegingslessen wordt door de onderbouw gebruik gemaakt van het dorpshuis, de bovenbouw gaat met busvervoer naar een sportlocatie in Stiens of sport buiten op het veld.